PROCEDURY WYDAWANIA
DUPLIKATU ŚWIADECTWA, LEGITYMACJI SZKOLNEJ, KARTY ROWEROWEJ
OBOWIĄZUJĄCE W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 5 W POZNANIU
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572, z późn. zm).
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2010 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych (U. 2010 nr 97 poz. 624)
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (U. 2006 nr 225 poz. 1635)
- Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 1997 r. Nr 98, poz. 602 z późń. zm.).
-
POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Duplikaty bądź też odpisy świadectw szkolnych, legitymacji, karty rowerowej są wydawane na pisemny wniosek skierowany do dyrektora szkoły.
- Duplikaty oraz odpisy świadectw szkolnych, legitymacji, karty rowerowej wydawane są odpłatnie.
- Duplikaty oraz odpisy mają moc oryginału i mogą być wystawiane ponownie.
-
ŚWIADECTWA SZKOLNE
- W przypadku utraty lub zniszczenia świadectwa szkolnego w celu uzyskania jego duplikatu lub odpisu należy:
- złożyć w sekretariacie szkoły (przesłać listem na adres szkoły) pisemny wniosek skierowany do dyrektora szkoły o wydanie duplikatu z określeniem:
- wnioskodawcy
- rodzaju świadectwa (ukończenia szkoły, klasy),
- roku ukończenia szkoły lub klasy,
- wnieść opłatę w wysokości określonej w ustawie:
- duplikat świadectwa – 26 zł
- złożyć w sekretariacie szkoły (przesłać listem na adres szkoły) pisemny wniosek skierowany do dyrektora szkoły o wydanie duplikatu z określeniem:
- Odbiór duplikatu lub odpisu świadectwa szkolnego w sekretariacie szkoły następuje w terminie do 14 dni roboczych.
- W przypadku przesyłania duplikatu dokumentu pocztą doręczenie następuje listem poleconym.
- Dyrektor szkoły może poświadczyć zgodność odpisu z oryginałem świadectwa tylko w przypadku, gdy jest to niezbędne dla złożenia odpisu w aktach szkoły. Na odpisie należy umieścić adnotację „Stwierdzam zgodność z oryginałem” (odręcznie lub pieczątką), datę, pieczęć urzędową szkoły oraz podpis i pieczęć imienną dyrektora.
- W przypadku utraty lub zniszczenia świadectwa szkolnego w celu uzyskania jego duplikatu lub odpisu należy:
-
LEGITYMACJE SZKOLNE
- W przypadku utraty lub zniszczenia legitymacji szkolnej w celu uzyskania duplikatu należy:
- złożyć w sekretariacie szkoły pisemny wniosek do dyrektora szkoły o wydanie duplikatu
- dostarczyć 1 zdjęcie (odpowiedniego formatu- 30 x 42 mm) opisane danymi ucznia:
- imię i nazwisko
- data urodzenia
- adres zamieszkania
- wnieść opłatę w wysokości określonej w ustawie.
- duplikat legitymacji – 9 zł.
- Odbiór duplikatu następuje w sekretariacie szkoły w terminie do 7 dni roboczych.
- Duplikaty legitymacji szkolnej wystawia się z fotografią.
- W przypadku utraty lub zniszczenia legitymacji szkolnej w celu uzyskania duplikatu należy:
-
KARTA ROWEROWA
- W przypadku utraty lub zniszczenia karty rowerowej, w celu uzyskania duplikatu należy:
- złożyć w sekretariacie szkoły pisemny wniosek do dyrektora szkoły o wydanie duplikatu,
- dostarczyć 1 zdjęcie (odpowiedniego formatu – 45 x 35 mm) opisane danymi ucznia:
- imię i nazwisko
- data urodzenia
- adres zamieszkania
- wnieść na wskazane konto szkoły opłatę w wysokości określonej w ustawie
- Odbiór duplikatu następuje w sekretariacie szkoły w terminie do 7 dni roboczych.
- W przypadku utraty lub zniszczenia karty rowerowej, w celu uzyskania duplikatu należy:
-
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Procedury powyższe obowiązują wszystkich uczniów szkoły oraz absolwentów.
- Procedury wchodzą w życie z dniem 01 stycznia 2011 r. i obowiązują do czasu ich zmiany.
- Wzory wniosków o wydanie duplikatu.
Wzór wniosku o wydanie duplikatu legitymacji | ||
Wzór wniosku o wydanie duplikatu karty rowerowej | ||
Wzór wniosku o wydanie duplikatu świadectwa |